
Äntligen har dagen kommit när snön ligger kvar! I alla fall denna söndag... Gustav fick pengar till en snowracer av GG i julklapp och vi ville inte åka och köpa den när gräsmattan var framme. Då skulle det inte vara så kul att montera den. Men i dag har vi skruvat i hop den finfina "boben" som vi säger på norrländska. Vi har åkt i vår lilla backe i kvarteret och sedan några varv runt kvarteret också eftersom det är minst lika kul när mamma och pappa drar boben. Det är helt otroligt vad alla grannar vaknar till liv och kommer ut när vädret lockar, vinter som sommar! Alla är glada och skottar och pratar.... Hurra för Stockholmsvintern!
Nu är det dags för barnkalas hos William och Edwin:-) Grattis!
2 kommentarer:
Jag vill också ha snö! Passa på och njut något säger mig att det inte kommer att bli långvarigt... Nu närmar det sig sportlov för mig, härligt!
Ha det så bra, kram
Hej Cecilia!
Vad du är flitig på att skriva, jättekul att läsa, men otäckt när Gustav gjorde sig illa. Man blir så rädd så allt liksom stannar.
Var förresten i huvudstaden på matematikbiennalen förra veckan, mycket bra föreläsningar jag har huvudet fullt.
kram
Skicka en kommentar