tisdag 19 februari 2008
Klass 9a
Jag följer sällan serier eller tv-program. Det är så svårt att komma i håg och sedan så gör man annat eller någon annan vill åt tv:n... Jag ser inte så mycket på tv alls och det känns rätt skönt! Jag har i och för sig lovat mig själv att jag ska se ett nyhetsprogram varje dag men det är ju omöjligt att leva upp till. Ska bättra mig... Nu till kopplingen till titeln på inlägget för nu har jag hittat något att följa! Varje tisdag med start förra veckan med ett en timmes program för att få koll på läget. Klass 9a som får helt nya lärare under en termin för att förbättra sina kunskaper och betyg. Sveriges bästa lärare i olika ämnen har tagit plats i Malmö på deras skola och ska försöka uträtta under. Det ser inte ljust ut direkt i den klassen, går att tolka på två sätt! Eleverna verkar rätt sköna som personer tror jag om man kommer dem innanför skalet, otroligt dålig självkänsla och ännu mer otroligt dåliga grundkunskaper.... När man såg den ordinarie lärarkåren så undrar man ju... Är det så där vi lärare ser ut, ingen positiv syn och ännu värre när de öppnade munnen och sa en massa strunt. Hejja Stavros min favoritlärare från Rinkebyskolan. "Fånga deras hjärta och du kan göra vad du vill!" Det ligger mycket sanning i det. Jag tänker på när jag själv jobbade på högstadiet som nyutexad lärare, vilken rysare men med gott resultat och en rolig och bra erfarenhet. För alla intresserade så kolla tv på tisdagar 21:30. Jag tror att serien kommer att skapa mer debatt om den svenska skolan, var är vi på väg, vilket samhälle vill vi födda på 70 och 80 talet att våra barn ska växa upp i. Puh, jobbiga frågor! Återkommer i ämnet och med diskussioner kring klass 9a...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Det var så kul. Jag satt ju också hemma själv igår. Eftersom Rickard också var och kollade fotboll. Jag passade också på att se Klass 9A. Hade aldrig sett det om Rickard var hemma. Det var ju riktigt spännande, men jag tror aldrig dom kommer klaar det. Tyvärr...
Jag ser ofta på tv nu för tiden, kollar mest på dagarna då det är repriser. Men kollade på programmet igår, ett väldigt intressant ämne?
En lärare skall kunna mycket! Att lära ut handlar mycket om att se behov och kunna människor.
/Kram
Skicka en kommentar